Wednesday 8 October 2008

Diary seorang anak #1


Hi!

Comel tak saya? Comelkan....

Nama saya Beckham. Beckham Ali. Tok Wan saya nama Pak Ali, Mak Tok saya nama Che Saerah. My mommy's is Dzaza. Tapikan saya tak pernah jumpa wan & mak tok lagi. Mommy cakap kg. saya jauh. Nun utara nun, kat Penang. Tapi tak pe sebab mommy dah balik KL.

Umur saya 9 bulan. Ish...dah besarkan saya. Masa mommy mula-mula adopt Beckham dulu, Beckham kecil lagi, jalan pun tak berapa betul. Betul...sungguh. Beckham ingat lagi. Tapi Beckham hairan kenapa mommy namakan saya Beckham. Setahu Beckham mommy tak minat langsung pada orang yang nama Beckham.

Mommy bagitau kawan mommy yang bagi nama ni. Tak pe lah Beckham redha je, as long as mommy sayang Beckham. Mommy Beckham cantik, kulit cerah dan rambut panjang (kredit untuk diri sendiri). Beckham suka!

Tapi Beckham ada masalah sikit. Beckham takut dengan orang. Beckham tak pernah keluar melebihi pagar rumah. Nanti mommy marah. Tak pe beckham faham, mommy sayang beckham. Mommy tak nak apa-apa terjadi pada beckham.

Uncle PG nak pegang pun Beckham tak nak. Beckham takut. Kesian uncle PG. Tak pe nanti beckham belajar bit by bit untuk suka suma orang yang mommy suka.


Baru-baru ni beckham sakit. Sakit teruk. Kesian mommy. Beckham tengok mommy dah tak senang duduk. Mata mommy berair. Cepat-cepat mommy call uncle hamzah. Uncle hamzah ni personal vet beckham.

Peha beckham bengkak dan bernanah. Luka tu makin lama makin teruk dan bengkak tu pecah sebab beckham pernah kena gigit dulu. Uncle hamzah tengok luka tu pun terkejut. Uncle hamzah terpaksa bius beckham dulu sebab beckham kuat meronta. Baju mommy dah penuh dengan darah beckham sebab mommy peluk beckham.

Uncle hamzah terpaksa cukur bulu beckham sebab bulu beckham tebal dan uncle tak nampak. Sekarang beckham dah sihat, dah boleh, lari, dah boleh main. Thanks to uncle hamzah sebab ubati beckham.

.....and million thanks to mommy dearest sebab biayai perubatan walaupun mommy tak berapa berduit. Thanks sebab mommy struggle untuk jaga beckham walau pun beckham suka jilat minyak gamat yang mommy sapu. Thanks for the love thanks for the foods the shelter and everything.

Beckham love you so much mommy dearest.....


P/s: Mommy love you too Beckham.







2 comments:

peej said...

siap ade kredit utk diri sendiri aku x thn tu..
ye la..xde sapa nak puji..
sendiri puji diri cantik la ye kak..hahahaha..

My Spirit Finger said...

peeja,

kite mmg cantik tapi org x perasan. heranlah...x heran ke?