Tuesday 21 October 2008

Buruk Lantak Lagi

Baru balik dari KPDN open house di Putrajaya. Wait! Its not open house. Tajuk di kad jemputan itu bertulis Majlis Pertemuan Bulanan KPDN bersama NGOs dan Para Media. Whatever...yang penting saya dapat mengketedarah dengan dasyatnya. Bak kata Awie dalam Zombie Kampung Pisang...dasyat giler lah!

Dengan ini maka terbatal lah puasa sunat 6 saya pada hari ini. Oh! saya sangat tidak tahan dengan godaan. The obsession of the food. Apabila ajakan dibuat oleh kawan untuk ke open house saya dengan tidak sengaja telah melupai bahawasanya saya sedang berpuasa or erti kata lain buat-buat lupa.

Sorry dear friend, aku memang jahil. Aku dah berbuka, ko sorang je lah teruskan perjuangan berpuasa sehingga ke saat berbuka nanti. Hahaha...

Di sana saya tengok makanan, wah! ada satay, saya nak. Ada rendang dan lemang, saya nak jugak. Ada laksa johor dan bihun sup, saya nak jugak. Ada nasi beriani, ayam masak merah, ayam kuzi, acar buah dan kurma, saya nak jugak. Ada nasi impit dan kuah kacang, saya nak jugak. Slurrpppp...!! Panjang kata saya nak semuaaaaaaa.....Saya tak nak makan saya nak mengketedarahhh!!

Jam menunjukkan pukul 1.10pm. Kederasan taipan pada keyboard makin perlahan. Mata seakan-akan di letakkan pemberat dia atasnya. Makin lama makin tertutup...tertutup...tertutup.....dan

................................................. Senyap.............................

ZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

No comments: