Friday 10 October 2008

Broke

A'ah ye, aku broke. Bulan ni mmg aku pakai banyak duit. Aku belanjakan persiapan raya hari tu. Arghhh...!!! Tak pe, asalkan mak pak aku gumbira. Tak pa mak abah lepaih ni cek posa la jawabnya.

Balik kang aku bedal kuih raya atas meja tu. Lantak lah sapa punya. Dah kata kuih raya, tak kan nak hiasan kan...Kalo nak marah gak, tak pe lepas aku bedal kuih tu sampai habis aku mintak maaf. Tapi kalo ko kasi angpow sekali pun bagus jugak...Hehehe.

Aku ada lagi RM200 untuk aku survive sampai hujung bulan. Ari ni aku x kluar lunch pun. Ahh..perut dah memberontak. Pasti aku balik kang aku melantak. Tapi, alamak! Aku ada misi lepas raya ni, selepas membedal makanan yang lazat-lazat dan berat dah naik berkilo-kilo ni.

'Misi Ops Kurus'

Cita-cita nak buat rendang weekend ni. Apakan daya duitnya tiada. Tak pe, nanti aku tanya geng-geng aku tung-tung sorang skit asal kasi boleh bikin rendang. Tak kan tak nak makan kot. Aku masak sedap tau....resepi Che Saerah turun temurun. Jangan main-main...

O.k kembali. Dengan RM200 ni kenalah aku pandai-pandai budget. Rasanya lepas aku tapu je lah bekal dari rumah. Lepas tu main masak-masak ke kat rumah. Hemm...mesti best!


2 comments:

peej said...

susah2 dtg je la umah..
umah kite org sentiasa meriah ngan makanan...
rajin atau x rajin je masak.. ;p

My Spirit Finger said...

itu yg nak dgr tu. hehehehe