Thursday 23 July 2009

Mampus la gua...

Ingat cerita Teko Taiko tak?

Matilah gua semalam taiko ada tetamu, tapi gua buat bodo jer....senyap....jer.....rilek-rilek jer....dengan harapan taiko akan ralit bersembang hingga terlupa suruh bancuh kopi. Gua senyum sampai ke telinga.

30 jam berlalu....ok!
1 jam berlalu.....ok!
1jam 30mnit.....ok!

Huahuahuahuahuahua.......gua gelak bangga sebab taiko dah ke Jepun dah tu bersembang. Sampai terlupa air kopi o kaw dia.

Tetiba....................

"Eh! Amoi!! Mana kopi??", taiko sudah asking. Aiyaa!! Gua jatuh terduduk. Muka manyak pucat darah semua sudah lari mah. Mana gua bikin lagi penutup teko taiko tu. Itu penutup teko masih lagi dalam keadaan kapal titanic mah. Gua tarak pikir panjang punya, dengan muka tak bersalah gua bancuh juga kopi tapi gua letak dalam teko dan cawan lama yang berbung-bunga itu. Ntah sapa yang beli ntah...cawan bunga-bunga sungguh tak rock, patut la taiko tak mau pakai.

Dengan muka tak bersalah jugak lah dan tangan sudah separuh parkinson gua serve itu kopi pada taiko dan guest. Gua pandang muka taiko, sempat lagi dia jeling cawan dan teko bunga-bunga itu dan sempat juga dia jeling balik kat gua sambil menggunakan kuasa telepati,

"Apa cawan bunga-bungaan nih"

Ahhhhh......gua tak layan soalan Taiko, sebab gua cuma boleh menerima sms telepati saja tapi tak boleh membalas sms telepati sebab Dr. Malcolm X dah mati waktu gua tengah sekolah. Celaka punya Phoenix Jean Grey....Ini semua angkara kau gua tak habis belajar.

Ok, balik pada cerita.....

Gua jeling balik kat guest tu sambil kasi telepati kat dia, gua tahu dia memang tak reti punya

"Ni semua kau punya pasal la.....datang berjam-jam tak reti-reti nak balik, dah la suh gua bancuh kopi sedap la pulok, awas lu! nanti lu nak keluar gua tunggu tepi eskalator" (hek leh.....pompuan ni dah takde idea ke....asyik nak pengkes kaki orang jer)

No comments: