Tuesday 6 January 2009

Perut aku memang pandai bercakap

Sungguh! Perut orang pun kekadang bercakap jugak kan. Aku rasa macam nak tampar je perut aku semasa kejadian semalam. Sungguh kurang ajar! Orang nak bercakap dia pun nak bercakap jugak.

Semalam, dalam pukul 8 malam.

Boss: Interkom. "Dzaza, masuk jap".
Aku: OK.
Boss: I nak check and update my diary.
Aku: OK.
Boss: We start from January.
Perut aku: Kreekkk...kriukkkkk...kreeekkk...kriukkkk... (Bunyi dengan kuatnya)
Dalam hati aku: Hek eleh..!! Lu kerek eh perut. Jangan bikin malu.
Aku: Boss, pagi besok you ada meeting di bla...bla...bla... Tengah hari you ada meeting
dengan bla...bla..bla... Malam ke Singapore...belah..belah...belah..

Boss: Ok. Next week?
Perut aku: krewwllll...kreekkkk...kriukkkk... (Bunyi dengan kuat lagi)
Dalam hati aku: Diam lah bodoh...kuat mampus bunyi...boss aku pun boleh dengar la.
Aku: Next week you ada Seminar di hotel...bla...bla...bla...appointment...bla..bla..
Boss: Nanti I nak you make an appointment dengan bla..bla..booking tiket...bla..bla...bla..dinner di...bla..bla..bla..surat kepada..bla..bla...bla... beli bunga untuk..bla...bla...bla...meeting bla...bla...bla..

Perut aku: kriukkkk...kriukkkk...krekkkk..krekkk..
Aku: Damn it!
Boss: Pardon..
Aku: Tak. Saya tengah padam ni ha kat buku ni ha...
Dalam hati: Celake sungguh!
Boss: Petah jugak perut you bercakap ya! (Sambil muka tak ada perasaan sambil dok tengok diary)
Aku dalam hati: WTF!! (Muka merah menahan malu)


Patut la aku tak makan apa-apa since pagi.

3 comments:

peej said...

hhah..mmg malu kalau tetibe berbunyi..
saya lg pelik..bunyi mcm bunyi perut..tp kat tekak..
lg x coverline..nampak sgt kuat melantak..

My Spirit Finger said...

huh!! (kerut kening) ada jugak mcm tu eh.

Aliah said...

This is hillarious... nasib boss you tak cakap " Dzaza, after this please feed your tummy" ... hmm pengajarannya... isilah perut anda dgn makanan atau minuman sebelum mula bekerja... or else standy by some mini mint... just pop in sebiji dua dalam mulut... it helps..