Sunday 14 December 2008

How should I react...

Aku dapat satu berita. Aku terkejut dan tak pernah aku sangka ianya akan jadi kenyataan. Walaupun selama ini cuma angan-angan Mat Jenin je. How should I react? Excited? Happy? Proud?




Ya. Aku dapat rasa semua tu. Pekerjaan aku, perbuatan aku, tatatertib aku memang dipandang selama ini.

Though it is good news for me tapi ada yang terasa, ada yang berduka lara, bermasam muka dan hati. Aku bukan menidakkan sesiapa. Ini bukan salah aku dan aku bukan puncanya. Mungkin aku orang baru, masih mentah dengan dunia korang, tapi ia tidak bermaksud aku dinafikan melakukan perubahan atau perubahan mungkin tidak akan berlaku kalau aku tiada di sini. Aku mungkin tak tahu apa orang fikir, tapi aku tidak akan biarkan ia menjadi penghalang untuk aku move forward.

Come on guys! We are still in the same ship. Don't let it sink. Grow up people.

Aku petik kata-kata Magnuscaleb:

Kalau pekan bertukar kota
Pasti tertekan jiwa nan lara
Kalau berpesan tapi tak menyapa
Pasti tertekan jiwa yang alpa.

Tapi pada aku....

Jika pekan bertukar kota
Lara itu pasti terasa
Kalau berpesan tidak menyapa
Usah ia dicela-cela.

Terima ia dengan terbuka
Berfikir ia dengan minda
Mudah-mudahan ia diterima
Tiada lagi jiwa yang alpa.

Apa-apa pun aku kena get ready, well prepared untuk perjalanan selepas ini. Banyak benda harus belajar. Semuanya dalam masa yang singkat. Aku akan lakukan yang terbaik. God willing.

*Good luck kepada diri sendiri!*

1 comment:

Aliah said...

Salam Dzaza...
Ape2 pun..congrats on u'r achievemnt... ha..ha.. sungguh benar kata mu..perubahan perlu berlaku... baru boleh maju kan...