Thursday 4 December 2008

Hi obat hai obat, mari beli obat...

Apa ni weh...asyik demam jer.Three times in a row dah ni selesema batuk selesema batuk. Memang dasar antibodi tak kuat lah dalam badan aku ni. Koman sungguh. Dah la hingguih berjela-jela dok kluaq nih. Aiseh!

Aku ingat bulan lepas baru je demam, tup-tup balik dari Penang minggu lepas kena jugak lagi. Memang dasar tak boleh bawak pi outstation la aku. Bulan lepas kena pun balik outstation gak. Bulan posa ari tu lagi la teruk sampai kena ambik darah bagai. Cheh!

Tapi bukan dasar aku tak boleh bawa pi jalan la, sebab ada pembawa virus la. Tu la pasai. Aku ni asal ada org demam la, mula la berjangkit. Pi Penang itu hari pun room mate aku demam, berjangkit lagi sorang, sampai KL aku pulak kena. Pasai semua ni...

Ada ubat tapi tak mau makan pun satu pasai jugak. Aku memang penakut makan ubat la. Ntah la dari kecik lagi. Kalau aku rasa macam dah sakit teruk nak mampuih baru kelam kabut nak cari ubat la nak jumpa Dr. la nak pi klinik la. Hish!

Ni aku dah batuk menyalak cam hanjing dah ni. Pagi tadi pekena teh ais, tengah hari tadi pekena nescafe ais. Wooo....best oh! Baru meriah office ada background music sambil dok buat kerja. Aku jangan cakap la. Hari ni aku super malas, dapat tau pulak bos aku tak mai kerja, cuti. Wohoo!! Parti Buih la...

Dr. Muthu pesan ubat kena makan selalu jangan selang selang. Jangan la nak makan, makan... tak makan, tak nak makan. Dia bagi antibiotic sekali. Dr. cakap antibiotic ni kena makan sampai habis. Eeeerrrrr.....Kalau aku makan antibiotic ni sampai habis confirm ke antibodi aku akan jadi kuat macam hulk? Boleh jamin tak aku tak kan kena deman lagi untuk masa mendatang? Dah la pil ni tak sedap siut, busuk plak tu. Hakk...tuih!!

Agak-agak Encik Hulk ni pernah kena demam selesema tak?

Balik kang aku nak pekena milo ais plak...huahuahua!!!


*Selamat Raya Haji*

No comments: