Tuesday 11 August 2009

Ni la bahana...zaman sekolah orang suruh belajar agama tapi dok melawan cakap ustaz. Tapi agama dapat A oooo....ce ceh

Perbualan serius semasa waktu rehat tadi.

Iqra' ayat pertama yang diturunkan ke muka bumi kan?

Seorang kawan mereling dari tepi dengan lirikan tajam "Nasib baik betui"

Kawan ini berkata lagi "Ayat ni turun masa Nabi Muhammad tengah bertapa di gua kan?

Kawan yang mereling tajam tadi masih lagi mereling dengan tajam seraya "Nasib baik betul lagi"

Maka dengan itu kawan yang naive ini telah memecah kesunyian dengan satu kenyataan yang *Dasyat gilerr lah* (bak kata sawie dalam film zombie kampung pisang) dengan mukanya yang penuh kondifen tanpa sedar ilmu belum penuh di dada, "Nabi Muhammad bertapa di GUA NIAH kan masa tu"

GUA NIAH!!!??...oleh itu berderailah segala ketawa yang macam jembalang hilang barang kemas itu......

"Hello adik manis! Bukankah Nabi Muhammad bertapa di Gua Hira'? Do you know that Gua Niah is one of the largest caves in the world? and you think the Malaikat Jibrail have enough time looking for Nabi in that Gua Niah? Hello...Muhammahd! Where are you...you....you...(efek dalam gua)"

membebel tak habis lagi nih...

"and if you think nabi Muhammad bertapa in gua niah, where do you think (sambil berjalan ke cubic lengcai dan lengloi, nak kenakan adik manis la tu) Jesus came from? Sabah! if Jesus is from sabah, where do you think Buddha came from pulak? Singapore!'

Ini olang kuat membebel ooooo....
ProtpretprotpretprotpretNabiProtpretprotpretprotpretBertapaProtpretprotpretprotpretGuaiah
ProtpretprotpretprotpretProtpretprotpretprotpretGuaHira'Protpretprotpretprotpret
ProtpretprotpretprotpretProtpretprotpretprotpretProtpretprotpretprotpretProtpret
protpretprotpretProtpretprotpretprotpretProtpretprotpretprotpret



4 comments:

Anonymous said...

SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN... TERAWIH PUN SEMAIK TIBA.. yahooo..!!!


-PG-

Tijah said...

wakakkaa. nasib baik tak cakap gua.dot.com

My Spirit Finger said...

tijah, kalo aku cakap cenggitu confirm pak ali dengaq lalu pengsan

shafzan.m said...

hahahaha...i gelak sakan baca ni..paling tak tahan kawan dok protpret tu bleh sambung bhan..hahahaha